zaterdag 19 september 2015

over hypotheken krediet en andere saaie geldzaken

Is het jou wel eens opgevallen dat de meeste blogs geschreven worden door liefhebbers van een of ander, en gelezen worden door dezelfde groep? Een hardloper blogt over z'n hobby, voor andere lieden die het óók geweldig leuk vinden in wonderlijke kledij in hoog tempo langs 's Heeren wegen voort te snellen, ondanks kou en regen. Waarbij zij niet zelden weer op hun beginpunt uitkomen en trots vaststellen dat het sneller ging dan de vorige keer. Tja. Of al die kookliefhebbers: maak een pastinaakzalfje, met uw mandoline??? maakt u feestelijke komkommerkrullen, klop de eiwitten stijf (dat lukt echt nóóit!).

Dit blog gaat, hopelijk met enige regelmaat, informatie verstrekken over
"al hetgeen op het financiële betrekking heeft"
De informatie is daarbij bedoeld voor jou als gewone consument, met weinig interesse in hypotheken verzekeren sparen krediet en beleggen. Ik ga een blog maken juist voor degenen die het eigenlijk niet boeit. Die gebrekkige interesse breekt je vroeg of laat op! Je hebt belangrijke verzekeringen niet, of overbodige polissen wel, je neemt een te duur consumptief krediet, je komt niet aan het sparen. Je durft niet te beleggen, je snapt niks van je pensioenoverzicht Nu zijn dit soort zaken zowel mijn beroep, als mijn hobby.

Om mij daarbij zoveel mogelijk in te leven in jou als financieel consument, vergelijk ik geldzaken zoals een hypotheek of een financieel plan met een dieet (als ik van elk dieetboek dat ik heb gelezen het gewicht was afgevallen, was ik nu 20 kilo lichter sprietje) met een elftalopstelling,  ik ga -als het lukt als digibeet- tekeningetjes en schema's publiceren, stukken over denkfouten die je veel geld kosten, en handige tips en weetjes. Met enige interactiviteit gaat dit dan een workshop over geldzaken opleveren in Almelo en een E-book, onder het motto: geef een man  een vis en hij eet een dag, geef hem een hengel en hij eet zijn hele leven. Waaraan ik toevoeg dat jij, financiële consument, momenteel vaak zelfs de vis niet wilt, maar gebakken vissticks met remouladesaus uit een knijpfles. Dat kan zoveel lekkerder en beter en gezonder! En zo gaat het ook met je geldzaken.

7 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. leuk hoor! Ik ben reuze benieuwd waar dit allemaal toe gaat leiden.

      Verwijderen
  2. Leuk Albert, ik zet je tussen mijn leeslijst op mijn blog. Mijn lezers zijn wel geïnteresseerd maar hebben niet altijd de nodige kennis, net als ik overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gek op vis, ook met graat. Mijn geldzaken zijn op orde,....., maar hypotheken, pensioenen blijven taaie zaken,
    Groet,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan je bijna niet meer volgen Albert. Je roert de trom op te veel verschillende podia!
    Succes met je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij bieden leningen aan tussen particulieren.
    Ontvang uw krediet zonder stress
    Neem contact op:
    WhatsApp-nummer: +34 602 46 39 89
    WhatsApp-nummer: +33 7 56 82 38 52
    E-mail: contact@creditfinancesinstitut.com
    Website: https://www.creditfinance-bank.com
    Webste: https://www.creditfinancesinstitut.com

    BeantwoordenVerwijderen